Mest stillede spørgsmål

Mest stillede Spørgsmål og Svar.

- - - - - - - - - -

Q: Jeg er ny kunde, hvordan gør jeg?

A: Tilføj en eller flere varer til din indkøbskurv, og når du er færdig, checker du ud og betaler med din foretrukne betalingsmetode. Ønsker du at se dine ordrer, printe din kvittering ud m.m. så anbefaler vi, at man opretter sig som kunde og får et login. Hvis man har købt en cykel hos os og den senere bliver stjålet, så er det ganske let over for forsikringsselskab m.fl. at bevise købet.

- - - - - - - - - -

Q: Kan man få trykt navn og logo på Jeres tøj?

A: Ja, det kan man godt, men vi henleder opmærksomheden på, at trykomkostninger bliver viderefaktureret til kunden. Vi laver dog altid et overslag på udgiften til tryk, inden det iværksættes. Godkendelse af tryk og igangsætning sker altid skriftligt via mail for at sikre både sælger og køber.

- - - - - - - - - -

Q: Jeg er medlem af en sportsforening - giver i så rabat?

A: Vi har aftaler med nogle løbe, cykel og triathlon klubber og de opnår rabat via en specifik kode som kun udleveres til deres medlemmer. Hvis koden udleveres til andre end klubbens medlemmer lukkes aftalen omgående. Har din klub ikke en sådan aftale anbefaler vi, at i retter henvendelse til bestyrelsen i Jeres forening og beder dem tage kontakt til os, og vi vil så i fællesskab indgå en aftale der passer til foreningens ønsker.

- - - - - - - - - -

Q: Vil i være sponsor for mig?

A: Som udgangspunkt har vi så lave priser og spreder vores budskab via mund-til-mund så vi ikke føler for at sponsorater er noget for os. Men dermed ikke sagt at vi ikke ønsker at støtte sporten og foreningerne. Vi brænder for at hjælpe de unge mennesker frem i Danmark, så er du under 18 år og har lavet fine resultater og har noget at "give igen" til os, så er vi altid interesserede i at lytte til dine tanker og ideer.

- - - - - - - - - -

Q: Kan I levere en vare hvis den står som ikke på lager?

A: Ja det kan vi. Nogle varer har vi på fjernlager og kan hentes hjem på +1-3 dage mens nogle varer tager +3-5 dage. Ved cykler og hjulsæt kan der være +6-10 dages levering. Kun i meget sjældne tilfælde har vi helt udsolgt og kan ikke skaffe varen hjem, men så forsøger vi naturligvis at tilbyde et alternativ.

- - - - - - - - - -

Q: Hvem bruger I til at fragte jeres varer?

A: Vi benytter og anbefaler GLS. Dels er de billigere end andre fragt firmaer og dels er de mest pålidelige. Vi benytter også PostDanmark og tilbyder levering til døren, men henleder opmærksomheden på, at dette er væsentligt dyrere end levering via GLS. Ønsker man at spare det sidste i fragt kan der vælges GLS Erhverv, hvilket blot betyder, at pakken skal sendes til en virksomhed - f.eks. hvor man arbejder - og der skal være nogen til at tage imod og signere for pakken.

- - - - - - - - - -

Q: Kan man ringe til jer?

A: Ja, man kan ringe til os på 60 72 18 54. Hvis ikke vi svarer kan der lægges besked, hvor man kan oplyse navn og tlf. nummer og så ringer vi naturligvis tilbage. Til tider har vi dog mange opkald, så hav tålmodighed, eller skriv en mail til os på info@triathlonshop.dk og så svarer vi hurtigst muligt.

- - - - - - - - - -

Q: Har I en butik hvor varen kan prøves og/eller afhentes.

A: Ja vi har et showroom, selv om vi er en webshop på nettet. Det er et lagerlokale som er "shinet op" og gjort flot, og her har man mulighed for at se mange af vores varer, prøve dem og nogle gange kan man også være heldig at finde et rigtig godt tilbud. 

- - - - - - - - - -

Q: Hvordan kan man betale hos Jer?

A: Når du afslutter din bestilling på vores webshop har du mulighed for at vælge hvordan du ønsker at betale. Vi modtager stort set alle typer betalingskort, men American Express og Diners kan kun benyttes via PayPal. Man kan også vælge at betale via MobilePay, hvilket vi da anbefaler, da det er en yderst sikker måde at betale på. Herudover modtager vi bankoverførsel og sidst men ikke mindst kan man vælge at gennemføre køb via PayPal som giver udvidede muligheder for at betale med f.eks. American Express.

- - - - - - - - - -

Q: Hvad nu hvis tøj, sko eller anden beklædning ikke passer i størrelse når jeg modtager det?

A: Så følger du blot vores anvisninger, som beskrevet i vores handelsebetingelser og så finder vi en løsning til dig. Det er vigtigt at returnering sker i henhold til handelsbetingelserne for at sikre dig som kunde bedst muligt.

- - - - - - - - - -

Q: Har I alle varer på lager?

A: Mange af de produkter du finder på vores webshop har vi enten på lager eller på fjernlager. Der kan dog være undtagelser som gør, at der forekomme lidt ekstra leveringstid på din bestilling. Du vil dog blive gjort opmærksom på dette på når du bestiller.

- - - - - - - - - -

Q: Kan jeg returnere en vare?

A: Ja, du har i henhold til lovgivningen altid 14 dages fuld returret. Efter de 14 dage er du bundet til købet og har ikke længere returret. Vi kan dog i særlige tilfælde udvide vores returret i op til 30 dage, og vi kan i særlige tilfælde vurdere, at - såfremt et produkt er uåbnet og ikke brugt - vi kan modtage varen retur. Når varen i dette tilfælde modtages retur vil vi vurdere om varen er beskadiget eller ubrugt og der fra vurdere om pengene gives 100% retur eller en procentdel af varens oprindelige pris, vurderet ud fra varens stand og mulighed for at sælge varen igen.

- - - - - - - - - -

Q: Kan man købe et gavekort hos Jer?

A: Ja, det kan man godt. Vores minimumsgrænse er 200 kr. og vi stiller blot som krav, at gavekortet benyttes senest 5 år efter det er købt i henhold til lovgivningen om gavekort (Forbrugerombudsmanden). Vi henleder opmærksomheden på, at gavekort er tabt såfremt virksomheden sælges og overdrages til ny(e) ejer(e). 

- - - - - - - - - -

Q: Hvordan finder jeg den rigtige størrelse på tøj, våddragter m.m.?

A: Ved mange af vores produkter har vi indsat størrelsesskemaer, men vi henstiller altid til - hvis man er det mindste i tvivl - at rette henvendelse til os inden man køber, for at sikre at man køber i den rigtige størrelse med det samme.

- - - - - - - - - -

Q: Hvornår trækker i betalingen for varerne?

A: Vi må ikke trække pengene førend varen er afsendt fra vores adresse. Der kan dog være tilfælde hvor vi er nødsaget til at trække pengene inden, da der kan være tale om køb, hvor et produkt er specielt fremstillet (f.eks. en cykel) og derfor ikke vil kunne sælges til andre. I disse tilfælde er der tale om forudbetaling for produktet og således er der kun i meget begrænset omfang mulighed for at benytte sig af returret (som oftest fraskrives ved specielt fremstillede produkter).

- - - - - - - - - -

Q: Hvorfor svarer i ikke på mine mails?

A: Det gør vi skam også og ofte inden for 24 timer, men det hænder at vores mails ender i dit spamfilter. Vi beder derfor om, at man enten tjekker sit spamfilter eller at man sætter Triathlonshop som godkendt mail sender.

- - - - - - - - - -

Q: Kan jeg få pakken leveret til en anden adresse end min egen?

A: Ja, det kan du godt. Det skal blot angives under bestillingen, hvor leveringsadresse kan være en anden end betalingsadressen.

- - - - - - - - - -

Q: Kan jeg ændre i min bestilling?

A: Som udgangspunkt nej. Men har vi ikke sendt varen afsted endnu, ønsker du en anden vare eller vil du have flere varer medsendt så kontakt os telefonisk på 60 72 18 54, så vi kan forsøge at ændre på bestillngen i fællesskab.

- - - - - - - - - -

Q: Har i det fulde vare sortiment i webshoppen?

A: Nej desværre kan vi ikke have alle produkter i webshoppen, da producenterne oftest skifter ud og der kommer nye modeller løbende, specielt på tøj og sko. Men vi forsøger at have så mange varianter, størrelser og typer som muligt. Hvis man leder efter et specifikt produkt og man kan se at vi fører andre produkter fra samme producent, så er der en overvejende sandsynlighed for, at vi også kan fremskaffe lige præcis den vare du ønsker dig. Kontakt os telefonisk eller på mail for at forhøre om mulighederne.

- - - - - - - - - -

Q: Hvorfor har i ikke gratis levering / fragt?

A: Vi har i forvejen nogle af Danmarks bedste og skarpeste priser som vores kunder nyder stor glæde af. Men derudover betaler vi stadig for at få leveret varerne til vores showroom og dels betaler vi stadig fragt firmaet for at levere varerne til vores kunder, og den omkostning er i sig selv så stor, at vi finder det rimeligt at kunderne er med til at betale en del af fragt prisen. Vi forhandler løbende med nuværende og nye fragt leverandører for at få lavere priser og når det sker kommer det altid vores kunder tilgode. Ønsker man i øvrigt at spare fragtomkostninger er man velkommen til at vælge "Hent selv i butikken" og så kan man aftale tidspunkt herfor med os når bestillingen er bekræftet.

- - - - - - - - - -